Max Verstappen

Bijtijds opgestaan om de trein te nemen naar circuit Zandvoort voor de jumbo race dagen. Met joep en Kaj. Eerst Max Verstappen zijn rondjes zien rijden en daarna begonnen de andere klassen ook te racen. Kwalificatie van de BOSS GP. De race van de TCR BeneluxTom Coronel wilde meteen de show een beetje stelen en begin in de opwarmronde meteen met flink te slingeren. Zodanig zelfs dat hij in de eerste bocht als achterstevoren stond. Dat leverde hem meteen een lekke rechter achterband op… Dus hij mocht meteen de pits in en kon hij achteraan starten in plaats van vanaf de derde plek die hij gehaald had. Een paar ronden later mocht hij weer naar de pits vanwege een  lekke linker voorband. Beetje jammer 🙂 Na een minuut of dertig moesten de wagens de pits in om van rijder te wisselen. Tweede rijder bracht het er iets beter af. Ook de tweede auto van het team, kon toen weer rijden. Vreemde constructie, maar het zal wel een reden gehad hebben. Na de tweede demo van Max, zijn we iets gaan eten. Failliet gegaan op een zakje patat en een colaatje…  Na die lunch reden er inmiddels een paar drifters over de baan. Die rijden echt geen meter rechtuit. Of links uit de flank of rechts uit de flank en ondertussen flink wat rubber verbranden… Ze reden ook met de speciale drift banden die gekleurde rook veroorzaakten. De rook die er af kwam, was hoofdzakelijk geel en rood 🙂 Dat was het pauze programma, waarna de Porsche GT3 Cup ging rijden. Daar was iets mis gegaan een de rookpluimen te zien. De safety car en even later de rode vlaggen, beloofden niet veel goeds. Dat is dan wel jammer als je op het circuit zelf zit. Je heb alleen zicht op het stukje waar je zit. Na de GT3, nog een derde sessie van Max. Aan de rijstijl te merken was dit de laatste van de dag. Gaat ie stuk, dan gaat ie stuk 🙂 Hier en daar wat donuts draaien en vol in de toeren de motor laten janken. Toen konden we de BOSS GP klassen echt zien racen na de kwalificatie van vanmorgen. Dat was nog spannend ook. Twee wagens streden fanatiek voor de winst en wisselende elkaar af aan top. Tot een van de twee een gat trok wat niet meer dichtgereden kon worden. De GT race daarna was echter niet om aan te zien. Dat zou een uur duren, maar leek al snel een optocht van rustig toerende GT wagens. Dat was voor ons het teken om de terugtocht te aanvaarden. Proberen voor de echte grote meute uit in de trein te komen. Dat lukte wonderwel. Het was bere druk op het station, maar dat kwam ook omdat iedereen aan het begin bleef hangen. Wat verder naar voren waren de wagons nog leeg en konden we zo neerploffen. Niet lang daarna volgde de rest wel, maar wij zaten vast. In Haarlem konden we ook redelijk makkelijk een plek vinden en niet al te veel tijd later konden we in Hillegom weer op de bank ploffen. Annet en Timo hadden ook een geslaagde dag en hadden in Utrecht een pak een een jurk kunnen vinden. Verder lekker rustig aan gedaan na deze drukke dag.

About Peter Hofman 1299 Articles

Oké dan, ik duik, maak graag foto’s en doe een vreemd spelletje wat “geocaching” heet. Verder heb ik thuis nog wat Malawi cichliden zwemmen. Dat geocachen laat zich het beste beschrijven met het gebruiken van miljoenen kostende satellieten om tupperware in het bos te vinden. In het Engels klinkt dat toch allemaal veel beter “I use multi million dollar satellites to find Tupperware in the woods”

Leave a Reply