Corendon 747 Project

Woensdag, 6 februari 2019. Vanmorgen iets rustiger aan gedaan. De reis verliep nog steeds voorspoedig. Onderweg hoorde ik op de radio het verhaal van de Corendon Boeing 747 die naar het hotel in Badhoevedorp geparkeerd gaat worden ?!?!? Die moet “even” van Schiphol naar Badhoevedorp gereden worden… Vandaar al die gedempte grachtjes en kanaaltjes overal. In Houten heb ik me via de mail aangemeld bij de BHV in Houten, aangezien ik daar de komende acht weken dagelijks ben. Eens kijken of het handig is dat ik ook hand- en spandiensten verleen. Tot de pauze weer lekker aangerommeld met de theorie en wat oefeningen. Na de pauze, zijn we in scrum-teams ingedeeld. Vanwege het niveau, zitten Rob, Sander en ik niet in hetzelfde team. Wij zijn technisch al een stukje verder dan de meeste anderen. Die denken meer over het wat, wij over het hoe en zo worden de teams gelijkwaardig ingedeeld. Het team waar ik in zit, heeft het onderdeel “Activiteiten” gekregen. De “klant” is een aanstaande hotel eigenaar die graag kamers wil kunnen laten boeken, ook wil hij graag de reserveringen van zijn restaurant kunnen doen en hij wil ook een aantal activiteiten gaan organiseren, die gasten kunnen boeken. Na de indeling, werden we een beetje losgelaten, zodat we onze eigen weg konden zoeken om tot een resultaat te komen dat we maandag aan de klant kunnen presenteren. De ochtenden zijn klassikale lessen en in de middagen kunnen we zelf aan de slag. Ik heb die vrijheid meteen even aangegrepen om kennis te maken met een van de BHV-ers. Die had gereageerd op mijn aanbod om in de periode te assisteren, waar nodig. Ik heb even snel een verhaaltje gebouw en procedure gekregen. Het gaat op zich niet heel veel anders als in Amsterdam. Vanwege de afmetingen en de indeling van het gebouw, hoef ik in eerste instantie alleen te reageren op incidenten in “C” en “F”. Dat zijn snel bereikbare plekken. Mocht er elders extra hulp nodig zijn, worden we daar specifiek voor opgeroepen. Aan het einde van de middag had iedereen al op eigen houtje iets gebouwd dat op een website leek. Helemaal met de huidige technieken om hem bruikbaar te maken op diverse apparaten. We gebruiken het bootstrap framework als basis. Daarmee kun je vrij eenvoudig een dynamische site maken. De terugreis verliep al wat minder soepel. Bij Utrecht stond een file, waar ik niet omheen kon. Ik moest aansluiten tot de afslag naar de A2 richting Amsterdam. Daar voorbij liep het weer soepeltjes. Nu viel me ook op dat er een 747 met Corendon kleuren geparkeerd stond aan het einde van de Zwanenburg baan: klaar voor de oversteek van de A9. Er liggen overal rijplaten in de weilanden en richting snelweg, staan rijbruggen om de vangrails over te komen. Annet zou al meteen uit haar werk naar mij komen en lekker gaan koken 🙂 Ze nam zelf de ingrediënten mee. Ik heb nog wel even een stop gemaakt bij de supermarkt om wat noodzakelijke aanvullingen voor mijzelf te halen. Ik was net iets eerder thuis dan Annet. Ze begon meteen een het eten, want het was al niet echt vroeg meer. Na het eten hebben we nog een stukje gewandeld. Annet wilde graag zien waar de Boeing 747 van Corendon geparkeerd zou worden. We hebben het vanaf het sportcomplex gezien, maar toen waren we het zat en zijn we terug gewandeld. Weer thuis aangerommeld tot Colin weer kwam. Mijn cluppie was weer compleet. Truste!

Peter Hofman
About Peter Hofman 1944 Articles
Oké dan, ik duik, maak graag foto's en doe een vreemd spelletje wat "geocaching" heet. Verder heb ik thuis nog wat Malawi cichliden zwemmen. Dat geocachen laat zich het beste beschrijven met het gebruiken van miljoenen kostende satellieten om tupperware in het bos te vinden. In het Engels klinkt dat toch allemaal veel beter "I use multi million dollar satellites to find Tupperware in the woods"

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.