Madeira, dag 2

Vanmorgen eerste lekker ontbeten. Het ontbijtbuffet was perfect. Heerlijke koffie, verse sapjes en voldoende te eten. Toen in de auto gestapt en Annet heeft ons naar Ponta Delgada gebracht. Daar zou een kerkje zijn met een speciaal stuk aangespoeld kruis dat na een brand als verkoolde relikwie in de kerk hangt. In dit kerkje was ook een Maria altaar waar je bij naar boven kon. Een beetje als met de zwarte madonna in Montserrat. Verder stelde het dorpje niet veel voor. De golven tegen de kust daarentegen waren zeer indrukwekkend. Ik moest natuurlijk de golfbreker op voor het perfecte uitzicht. Vervolgens verder naar Quinta do Arco. Daar hebben we de rozentuin bezichtigd. Dat zou in het voorjaar mooier geweest zijn, maar er stonden nog genoeg rozen in bloei. Naast de tuin lag de eerste cache van vandaag : “Na Rota do Vinho e das Vinhas“. Boven uit een paaltje kwam hij. Omdat we gisteren de vulkaan tunnels al hadden gedaan, zat ons programma voor vandaag er nu op. Maar we hadden de tijd dus zijn we doorgereden richting Santana. Onderweg kwam weer een cache op de radar. Vlak bij een mooi uitzichtpunt en een restaurantje. Eerst maar eens een bakkie 🙂 Toen via het uitzichtpunt richting de cache : “Cabanas“. Dat was slechts een waterflesje 🙁 beetje knullig. Maar goed, hij telt. In Santana zijn we in het parque tematico da madeira gestrand. Dat was wel een aardig themapark over het eiland. In een traditioneel huisje had een dame brood gebakken waar we een stukje van mochten proeven. Dat was erg lekker. Verder nog een ritje in een treintje door het park gemaakt en een wel aardige 4D voorstelling gezien over het eiland. Niet bijzonder allemaal, maar wel leuk. We misten hierdoor dan wel de rest van het plaatsje. Op de terugweg naar het hotel nog even via het kerkloose torentje gereden. Dat zien we vanuit ons hotel staan. Die berg was nog best wel hoog. Bovenaan nog een laatste cache voor vandaag : “Holy Cache“. En terug naar het hotel. ‘s avonds lekker gegeten aan zee bij restaurant Caravela dat was aanbevolen door een Engels stel dat we bij de toren hadden ontmoet. Vooraf een groentensoepje van gepureerde groenten. Erg lekker! De spies was ook lekker, maar wel een beetje vet en bottig. Niet wat we gewend zijn eigenlijk. Maar achteraf had ik het kunnen weten. Desondanks erg lekker gegeten. Nu lekker uitbuiken. Morgen weer een dag.

About Peter Hofman 2022 Articles
Oké dan, ik duik, maak graag foto's en doe een vreemd spelletje wat "geocaching" heet. Verder heb ik thuis nog wat Malawi cichliden zwemmen. Dat geocachen laat zich het beste beschrijven met het gebruiken van miljoenen kostende satellieten om tupperware in het bos te vinden. In het Engels klinkt dat toch allemaal veel beter "I use multi million dollar satellites to find Tupperware in the woods"